Google Adsense – adózás
October 29th, 2008 | Written by Varga Péter | Topic: AdSense, googleHa olyan ügyi vagy mint én és sikerült elérned a Google Adsense 100$-os kifizetési limitet, akkor jobb ha tudod: adóznod kell belőle!
Minden igyekezetem ellenére sikerült összehozni 100 dollárt 1,5 év alatt (szánalmas tudom) a Google hirdetésekből. Sokszor napokig semmilyen bevétel nem volt, és egy időre le is vettem a hirdetéseket. Igazából nem is üzemeltetek olyan oldalakat amin jól fizető hirdetések jelen(het)nének meg. Ahol meg igen, ott a konkurenciát reklámoznám
A Google 50 $ környékén szíveskedett megküldeni a visszaigazoló (papír alapú) levelet a lakcímemre (visszaigazolás nélkül semmi nem jár). Cserébe boldogan megadtam neki a számlaszámomat, nehogy már csekken fizessenek amit aztán sehol nem tudok beváltani. De mielőtt még megengedem, hogy a dollár árfolyamnak köszönhetően (respect gazdasági vállság) több mint 20 rugót hozzám vágjon a Google Inc., gondoltam utánanézek, hogy is működik az Magyarországon, ha egy külföldi cég magánszemélynek átutal x összeget online hirdetési bevétel címén mindenféle ellenszámla, aláírt szerződés és egyebek nélkül.
Nos, szeretnék eloszlatni kapásból egy tévhitet: a Google-al minden Adsense felhasználónak szerződése van.. a szövegét regisztrációkor lehetett (volna) elolvasni és az Accept the terms of.. jelölőnégyzet meg az OK gomb volt az aláírásunk. El lehet olvasgatni most már magyarul is.
Az adózási dolgok részletesebb áttekintéséhez egy ismerőst kértem meg, és a következőre jutottunk egy könyvelő cimborával:
Magánszemélyként (így regisztráltam anno) SZJA-t azt bizony kell fizetni a hirdetési bevétel után. ÁFÁ-t nem, mivel magánszemélyekre az ÁFA törvény nem vonatkozik. És igen, a Google által kifizetett összeget bizony-bizony jövő tavasszal be kell írni a megfelelő “önálló tevékenységből származó jövedelem” rublikába.
Mindenki a százalékokra kíváncsi.. Nyilván az adózási sávnak megfelelően alakul, tehát ha 1,7 milla összevont éves jövedelem alatt vagy, akkor 18%, ha felette 38%, stb, stb..
Sokan mondják, hogy minek ezt bevallani.. hát ha jobban belegondolunk, azt adócsalásnak hívják, ha nem vallod be. Ez egy pont olyan jövedelem, mint bármelyik másik (pl a fizetésed), tehát bűncselekményt követsz el, ha eltitkolod az önbevallás során. Egy másik tévhit, hogy a magánszemélyeket nem figyelik, ez még belefér. Hát nem.. Sokan azt hiszik, hogy ha csekket kérnek vagy magán számlára érkeznek az összegek, akkor az csak a privát ügyük. Hát ez sem így van.. A mumus szó: “vagyonosodási vizsgálat”, melyet bármilyen esemény miatt az APEH bármikor kezdeményezhet bármely magánszemély ellen. Akkor aztán a magánszámlán lévő minden egyes adóforinttal el kell számolni.
Szóval tessék szépen bevallani az Adsense jövedelmet és nem a többi becsületes ember nyakán élősködni!
Az itt közölt adózási infókért felelőséget nem vállalok, ha biztosra akarsz menni, keress fel egy adószakértőt vagy az Apehot!



Comment by valaki on the October 30th, 2008 at 17:33
Miért adózzak? Azért, hogy négyévenként új kocsit vegyenek a politikusok, vagy rosszul tervezett, és rosszul kivitelezett állami beruházások valósuljanak meg, amiből a pártok gazdasági körei gazdagodnak?
Kösz, nem!
Comment by Varga Péter on the October 30th, 2008 at 17:57
Értem amit mondasz és én is érzem, hogy elkeserítő a helyzet. De! Ez a gondolkodásmód nem visz előre.. mert ha nem adózol és még sokan nem adóznak, akkor az adók emelkednek, mert egyre kevesebb pénz jut az olyan adóból fenntartott dolgokra mint az egészségügy, oktatás, stb.. Ha ezek nem, vagy rosszul működnek, a gyereked hülye marad, ha beteg leszel meghalsz..
A mai magyar kép persze messze áll tőle, de pl Hollandiában aki ilyen véleményen van, mint te, jobban lenéznek mint aki lop. Tudod miért? Mert mindenki tudja, hogy közös érdek az adózás.
Teljesen igazad van abban, hogy felháborító a pénzpazarlás, korrupció és képmutatás ami kormányzati – politikai szinten folyik hazánkban. Nem most kezdődött, de az utóbbi néhány évben már olyan szintre jutott a társadalom megalázása egy szűk réteg részéről, hogy ez szerintem is tűrhetetlen..
Mit lehet akkor tenni? Szerintem: Jól választani 4 évente! Persze ez kevés.. mert egyik oldalon sincsen 100%-os becsületesség (nagyon beszűkült, aki ezt hiszi).
És még? Olyan törvényeket kikényszeríteni, amivel szabályozni lehet a politika és a mögöttük álló gazdasági erők összefonódásának mértékét. Vannak országok a világban, ahol ez jól működik. A miénk nem ilyen és ez nagyrészt szvsz. az emberek mentalitásán múlik.
Pl: Őszödi beszéd.. normális európai országban ennek következményei lettek volna. Magyarországon leszarták az emberek. Ha nem is mindenki, de a többsége igen. Lehet ezen vitatkozni, kinek a hibája, a szocializmusé ami nyuszivá és fotelpolitizálóvá tette az embereket, vagy genetikailag van kódolva.. nem tudom. De amíg ilyen birkák a magyarok, az ügyeskedők még nagyon sok bőrt fognak lehúzni rólunk. Persze könnyebb nem adózni, mint adózni és közben kiállni valamiért..
Megjegyzem: ha nem fizetsz adót, engem lopsz meg, mert ingyen, az én pénzemen iskoláztatod a gyereked és ha megbetegszel az én adómból kapsz támogatást a gyógyszeredre.
Comment by Geri on the November 21st, 2008 at 23:45
Egyet értek, az ilyet jobb bevallani mert becsületes dolog, meg aztán nyugodtabban is alszol. Persze nem azt mondom, hogy engem nem háborít fel a kormány pazarlása, de ha azt mondod nem adózól, mert a kormány úgyis elpazarolja, nos ez csak kifogás. Te is beláthatod ezzel a hozzáállással nem működik semmi. A helyzetünket, a magyarok helyzetét így nem lehet megváltoztatni.
Comment by szeszi on the January 3rd, 2009 at 06:18
Hali
Évi bevétel után kell adózni, vagy havonta?
Comment by Varga Péter on the January 5th, 2009 at 18:09
Az szja-t évente szokás bevallani.
Comment by szeszi on the January 5th, 2009 at 22:07
és honnan vonják le ha én még nem vagyok dolgozó személy? küldenek csekket úgy kell fizetni vagy átutalni?
Comment by kiszl on the February 8th, 2009 at 19:48
Szia,
Te hogy látod, ha saját pénzből bérlek egy szervert, amin az adsense-es oldal fut, akkor a szerverbérleti díj a tételes elszámolás szerint elszámolható a bevallásban?
Comment by Varga Péter on the February 11th, 2009 at 16:06
Szia! Egyébként tényleg fogalmam sincs
De nem rossz ötlet..
Comment by Monti on the February 19th, 2009 at 20:20
Olyanok akiknek nincs, és nem is volt munkájuk, azoknak hogy kell eljárni?
Comment by Varga Péter on the February 22nd, 2009 at 01:32
Hát ha nem kaptál az APEHtől a bevalláshoz űrlapokat / nincs adókártyád, akkor erre (2008) az évre már sehogy. Ki kell váltani az adókártyát, aztán várni a jövő év elejét.
Comment by Mike on the March 9th, 2009 at 14:48
Egyetértek azzal, hogy adózni kell, mert így van rendjén. Viszont amíg másfél éves átlagban mindössze 20-30 ezer forintot keresel az AdWords-el, le kell szarni az APEH-ot. Saját magukat minősítik azzal, ha az átlagpolgárt vagyonosodási vizsgálják és nem azokat a széltolókat, akik évente tízmilliárdokkal károsítják nemcsak az államkasszát, hanem minden becsülettel dolgozó embert. Szóval a másfél évnyi 20-30 ezertől az ember még nem válik adócsalóva és az is baromság, hogy ingyen, más adóforintjaiból járatja a kölykeit iskolába, mert feltéteéezem, hogy nem a másfél éves 30 ezer forintból éldegél…
Comment by Moncs on the August 31st, 2009 at 17:05
gondoltam be nevezek egy ilyen AdSense buliba…de ez a kis cikk elgondolkodtatott.. köszönöm hogy megosztotad welem/welünk…eddi “megusztam az adozást” nincs mit…álláskeresőként:S de a tb fizesem magam után a semmiből:@ bocsi a kirohanásért.
Comment by sasa on the November 3rd, 2009 at 10:00
Nemtudom szerintem nem erre a földre születtem mert csak egyik napról a másikra ledöbbenek hogy az emberi faj mennyire egy lepra társadalom.
Sokan más kárára tevékenykednek . Kihasználják az embert. nekem elegem van már az egészből .
pedig csak 27 vagyok. de már nagyon unom .
Remélem létezik másik élet mert ez nekem nem jött be bocsi.
Comment by x on the June 24th, 2010 at 06:24
Kellemes adózást kívánok mindenkinek!
Comment by MultiAtom on the July 29th, 2010 at 01:08
Azért nem gondoljátok komolyan, hogy az APEH eljárást indít egy magánszemély ellen, hogy egy nyomorult 25 000 HUF érkezett a bankszámlára a Google-től. Ez akkora meló az APEH-nek, hogy nincs rá keret vannak sokkal nagyobb volumenű ügyek melyekre összpontosítanak. Plusz ha mégis bebizonyosodik az adócsalásod (Goggle-s) akkor figyelembe veszik, hogy vaze 25 000 HUF-ról van szó. Azt ha meg is bűntettnének, akkor max. levonják a fizetésedből vagy kérsz részletet. Szépen írásban bocsánatot kérsz az APEH-től, megbánod és kérsz részletfizetést és kifizeted a büntetést. Szóval gondoljatok bele, hogy a vaterán mennyi pénzmozgás folyik és hát APEH legyen a talpán aki ezeket követni tudja. Nem éri meg, többe kerül a papírmunka mint a haszon. Én azt mondom ez nem adócsalás, hanem egy olyan pénzkereseti lehetőség mely 100 emberből kb. 90 nél olyan 1 vagy 2 éva latt jön össze, nagyon sok klikknek kell lenni a 100 USD-hez. Ez idő alatt elköltesz annyi pénzt a tesco-ba és kifizetsz annyi ÁFÁ-t, hogy az APEH is elnézi ezt. Természetesen én nem biztatok senkit adócsalásra, mert aki nagyban játszik azt figyelik és az tényleg fizessen adót.
Comment by Varga Péter on the August 1st, 2010 at 17:25
Mivel ma magyarországon önbevallásos rendszer van, te döntöd el, hogy mit vallasz be és mit nem.. én csak leírtam jogilag mi lenne a helyes..
A vaterát hozod fel példaként, pedig rossz példa, a vaterás jövdelem után is kell adózni. Lehet mondogatni, hogy áhh milyen kis összegek, de gondolj bele, hogy aki minimálbért keres az kb 900.000 Ft-ot visz haza egy évben.. Ha mondjuk kétszer-háromszor fizet az adsense (egy forgalmasabb oldal simán hoz ennyit), meg eladsz 1-2 cuccot a vaterán, ebayen az egy évben legyen mondjuk 150.000 Ft adózatlan jövedelem.. Ha lesarkítjuk a dolgot, akkor ennek a nem bevallása, az pont olyan, mint ha egy minimálbért kereső ember két havi bére után nem adózna.. Itt is érvényesül a sok kicsi sokra megy elv.. Persze én is utálom, hogy itthon minden szar után adózni kell.. de ez van.. és sajnos ez azért is van így, mert rengeteg a feketén (vagy félig feketén) kereső ember.. ha többen élnének adózott jövdelemből lehetőség lenne az adókulcsok csökkentésére, értelmetlen adók eltörlésére, stb..
Comment by praad on the August 15th, 2010 at 09:42
Sziasztok!
Van egy precíz szakmai leírás az adsense adózási tudnivalókról ezen a linken:
http://www.pranczek.hu/google-adsense-adozas.html
Comment by Varga Péter on the September 19th, 2010 at 12:54
Köszi a linket! Örülök, hogy végre született valamilyen hivatalos állásfoglalás is az ügyben..
Idézném a lényeget: “Személyi jövedelem adót és társasági adót; különadót; kulturális járulék; kell fizetni. ÁFÁ-t a helyzet különös voltára és a jogszabályi rendezetlenségre való tekintettel nem kell fizetni.”
Comment by tommy on the December 27th, 2010 at 20:56
Köszi az infot, már kerestem egy ideje, hogy Magyarországon, hogyan is működik. Így olvasva utólag örülök, hogy angliában élek. Nem kevés %-ot húznak le az emberről.
Comment by pisti on the June 18th, 2011 at 19:46
én még kiskorú vagyok de már van adókártyám mit tegyek?